VÄLKOMMEN!

VARMT VÄLKOMMEN! Skoj att du tittar in :-)! Bloggen är dedikerad till den lilla svalunge, som jag fick "låna" sommaren 2010 och som du kan läsa om i de första inläggen. En renovering av huset på Gården får du också följa med bland annat ditt och datt.
Om du är ny här börja gärna läsa från sidan "Det var en gång" (27 juli 2010). Inläggen kan med fördel läsas i kronologisk ordning, som en helhet, men givetvis också som enskilda, fristående sidor. De flesta foton kan du se i större format genom att klicka på dem. Ni tycks vara många, som läser här. Blir jätte glad om du lämnar ditt spår i kommentarrutan.

torsdag 8 december 2011

Än blommar


..pelargonerna i köksfönstret fast vi skriver december. Så här löste vi förresten utrymmet mellan diskhon och fönstret; en blomlåda. Ifall vattendroppar skuttar iväg över diskhokanten blir blommorna bara glada.




Snart flyter Gården iväg i allt regn. Hästarna behöver flytväst för att hålla sig ovanför ytan i hagarnas alla nyblivna sjöar och jag får paddla ut med kanoten när mina älsklingar ska utfodras. Om jag inte visste bättre skulle jag tro att det är Litorina havet, som har återkommit efter en 8000 års paus och nu täcker mina åkrar igen.
Grått och mörkt, morgon, middag, kväll. Bäst att mumsa i sig lite extra vitaminstinna frukter. Kanske det då blir lite sprutt på livsandarna igen?

Inomhus är det desto mysigare och ljusare i form av dekorationsbelysning lite här och där. Så här ser skulpturen Aino ut (från finska nationaleposet av Gallen Kallela) när hon behängts med lite extra ljus. Hmmm, borde jag ha censurerat fotot lite?






Förutom ihärdigt blommande pelargoner visar sig också orchidén i köket från sin bästa sida.








Inkommande vecka ska timmermännen äntligen fortsätta jobba här efter en längre paus. Nåväl, det blir väl bara några dagar i stöten men vackert så. Nummer ett på prioriteringslistan är kakel i köket. Efter det blir det dags att isolera källarväggarna.

Nu, gott folk, ska brödkaveln grävas fram. Pepparkakor nästa! Bäst att göra det i dag för i morgon utlovas en megastorm och då är risken stor att det blir elavbrott. Hujedamej :(.
Vi återkommer! Till dess; håll hårt i hatten!!

1 kommentar:

  1. God morgon i stugan. Uch de låter inget vidare med så där mycket regn. När jag läser bloggar om väder de har och haft så inser jag att vi har de bra o bra väder. Uppehåll, plusgrader och även lite sol ibland.
    fint o mysigt du gjort inne, skönt de e tort där varjefall, där kan du mysa o gosa.
    Kramiz Anki

    SvaraRadera