VÄLKOMMEN!

VARMT VÄLKOMMEN! Skoj att du tittar in :-)! Bloggen är dedikerad till den lilla svalunge, som jag fick "låna" sommaren 2010 och som du kan läsa om i de första inläggen. En renovering av huset på Gården får du också följa med bland annat ditt och datt.
Om du är ny här börja gärna läsa från sidan "Det var en gång" (27 juli 2010). Inläggen kan med fördel läsas i kronologisk ordning, som en helhet, men givetvis också som enskilda, fristående sidor. De flesta foton kan du se i större format genom att klicka på dem. Ni tycks vara många, som läser här. Blir jätte glad om du lämnar ditt spår i kommentarrutan.

onsdag 4 maj 2011

Sara Klara Lingonbuske

...förstår ingenting liksom inte heller Gårdens övriga invånare. Det var ju redan vår med värme och fågelsång men nu? Jo, kallt som attan är det och fåglarna är förstummade i det höstlika vädret. Bara för både hög och låg att ta fram kalsonger och vinterrock igen.

Sara Klara funderar
 I går fick vi en hel del stängselreparationsarbeten gjorda, min son (som sedan många år är utflugen ur boet) och jag. Härligt! Dessvärre blev arbetsdagen rätt så lång för mig eftersom jag ännu hade allt stalljobb ogjort då inhägnaderna var klara. När timmen var sen stapplade jag in i huset och slängde fötterna på bordet (..). I dag har jag rört mig som i en dimma och allting har gått i slow motion.

Renoveringen fortsatte som vanligt i dag igen men ändå har den känts så oändligt långsam och seeeg! Bläddrade förstrött tillbaka i mina tidigare skrivna bloggsidor. Då märkte jag hur massor som egentligen hänt! Att se alla foton, som jag tog från renoveringens början gjorde mig nu oerhört lycklig över hur mycket som de facto gjorts här i huset sedan vi inledde hela projektet i september förra året. Även om mycket kvarstår så känner jag mig med ens lättare om hjärtat - i varje fall för en stund.

Under min resa till grannstaden insåg jag ett; att det är mycket krävande att vara bilist nuförtiden. Här gäller det att vara både snabbsynt och dito läst när man kommer körande till den här korsningen. 40-åringar favoriseras, personbilar och motorcyklister diskrimineras, varning utlyses för staket och... bröst? Sen har de till råga på allt trafikljus, av vilka inte ett enda fungerar. Är det så att Vägverket städat i sina lager och slängt alla restskyltar till denna korsning eller....?? Ack, ack, ju äldre man blir desto mindre förstår man.

4 kommentarer:

  1. Haha..de där skyltarna var inte att leka med..hur gör man??
    Nog är de skönt du när renovering går framåt, oh även om man inte för stund ser allt som händer o hänt så är de där fotografierna så himla bra!!!!
    Vi fick lite vinter med igen en dag...grrrr. Men nu så är solen tillbaka o skiner så vackert där ute...

    Kramiz Anki

    SvaraRadera
  2. Susar inom o kollar läget...allt bra med dig hoppas jag.
    Kramiz Anki

    SvaraRadera
  3. Hoho....!!! Hur går det? Din blogg är jättehungrig nu, hungrig på ord o berättelser. Oh jag, ja jag väntar på att få ta del av dem.

    Kramiz Anki

    SvaraRadera
  4. Så kul att höra att du väntar på inlägg, Anki :-D! Här har varit sådan rumba så pennorna har fått sig en liten semester men de ska strax få jobba igen!

    SvaraRadera