VÄLKOMMEN!

VARMT VÄLKOMMEN! Skoj att du tittar in :-)! Bloggen är dedikerad till den lilla svalunge, som jag fick "låna" sommaren 2010 och som du kan läsa om i de första inläggen. En renovering av huset på Gården får du också följa med bland annat ditt och datt.
Om du är ny här börja gärna läsa från sidan "Det var en gång" (27 juli 2010). Inläggen kan med fördel läsas i kronologisk ordning, som en helhet, men givetvis också som enskilda, fristående sidor. De flesta foton kan du se i större format genom att klicka på dem. Ni tycks vara många, som läser här. Blir jätte glad om du lämnar ditt spår i kommentarrutan.

lördag 25 juni 2011

Graniten



..till köket har äntligen kommit. Samtidigt fick jag också diskhon, som blivit fastlimmad under granitskivan. Härligt med tillgång till köksarbetsbord! Nu kan jag äntligen fixa vettig mat efter ett år med halvfabrikatmat. Trots att valet av arbetsskiva blev en seg process är jag nöjd över slutresultatet. Bianco Sardo heter graniten.





I övrigt känns det som om jag är förföljd av... lister.
Långa lister, korta lister. Nymålade lister överallt.



En liten lampskärm, modell skomakare, fyndade jag i en av uthusen på Gården. Till skärmen ska jag försöka skaffa en lamphållare. Lampan blir säkert trevlig vid ett av köksfönstren. Numera finns det dessutom att få elledningar, som är beklädda med textil, sådana som man hade förr. Sån ledning skulle nog bli fin att hänga upp lampan i.


När hunden Tuvan och jag tog oss en skogspromenad i morse stötte vi på något, som jag aldrig råkat se förut men som garanterat funnits där lääääääänge ...



.. en STENÅLDERSMÅLNING!! Vilket fornfynd! Tänka sig att det finns sådana här rariteter nära Gården. Inte illa, inte illa!

1 kommentar:

  1. Who de var en snygg bänkskiva, blänker som solen i Karlstad!!! Själv valde jag ek precis som luckorna, jag är för de klassiskt rena o enkla (:
    En gammal hederlig skomarkarlampa, tänk de där var man alldeles tokig i på 80-talet. Men jag antar att din kanske har några år mer på nacken. Har aldrig hört talas om beklädda elledningar, men de verkar ju lite små fräckt.
    I sin närhet finns mycket man inte ser, konstigt men sant. Jag fann ju en stor sten med en liten tomteby under en gång på vår skogspromenad o där hade vi traskat i flera år..hummm
    En dag öppnar sig ögonen!!
    Kramiz Anki

    SvaraRadera