VÄLKOMMEN!

VARMT VÄLKOMMEN! Skoj att du tittar in :-)! Bloggen är dedikerad till den lilla svalunge, som jag fick "låna" sommaren 2010 och som du kan läsa om i de första inläggen. En renovering av huset på Gården får du också följa med bland annat ditt och datt.
Om du är ny här börja gärna läsa från sidan "Det var en gång" (27 juli 2010). Inläggen kan med fördel läsas i kronologisk ordning, som en helhet, men givetvis också som enskilda, fristående sidor. De flesta foton kan du se i större format genom att klicka på dem. Ni tycks vara många, som läser här. Blir jätte glad om du lämnar ditt spår i kommentarrutan.

söndag 23 oktober 2011

Blåsigt värre

Välkomnades härom morgonen av en stark blåst och granna höstfärger när jag sömnig öppnade dörren för att släppa ut hunden Tuvan och katten Sara. Gårdsflaggan fladdrade ystert...



... och det skogbevuxna, höga berget i väster formligen sprakade av de höstgranna lövverken. Bakom trädtopparna tornade tunga moln i ultramarin upp. De lättare, vitgrå bomullsmolnen puffades uppåt av den djupblå mattan. Här och var i bomullsbädden skymtade den ljusblå himlen, som en sista hälsning från den gångna sommaren. Färgerna på naturens palett verkade nästan overkliga.

Snart var ruljansen på Gården igång. Efter att ha städat stallet och utfodrat hästarna var det dags för mig att gå in och avnjuta en cappuccino (numera min favoritdryck). Snart ville också Tuvan in. Hon vet precis i vilket fönster hon ska spana för att det ska ta skruv i matte.  Ett kort yl och gläfs plus ett intensivt spanande ögonpar får matte att lyda. Vips öppnas ytterdörren för Tuvan igen. Så ska mattar skolas, tycker Tuvan. Fungerar alltid, tänker hon förnöjt när hon slinker in.


Snart var det dags igen för Gårdens dörrvakt att öppna dörren. Nu var det katten Sara, som för andra gången den här morgonen ville ut och kolla läget med mössen i stallet.
Jag känner på mig i morrhåren att det finns en läcker stek i stallet, tänker Sara.
Undrens tid är icke förbi för den här dagen kom äntligen den efterlängtade elektrikern. Han jobbade effektivt både i köket, badrummet och vardagsrummet. Härligt med bra arbetsbelysning i köket.



Nu kan man kocka också kvällstid.

2 kommentarer:

  1. Nu är de höst japp. Så fint kök du fått, verligen urläckert. Underbart när hantverkar väl kommer o blir klara därtill.
    Fina bilder.
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Det var en tid sedan jag läste din blogg. Så mycket har hänt och så fantastiskt ljuvligt köket är!!!
    Hoppas folk och fe mår bra äntligen.
    Kram,
    Joanna

    p.s. och du har fler handymen som inte dyker upp som de skall så kan jag ringa upp dem. Har fått öva mig på att bli riktigt jäklig. Dom har blitt rädda för lilla mej :)

    SvaraRadera