VÄLKOMMEN!

VARMT VÄLKOMMEN! Skoj att du tittar in :-)! Bloggen är dedikerad till den lilla svalunge, som jag fick "låna" sommaren 2010 och som du kan läsa om i de första inläggen. En renovering av huset på Gården får du också följa med bland annat ditt och datt.
Om du är ny här börja gärna läsa från sidan "Det var en gång" (27 juli 2010). Inläggen kan med fördel läsas i kronologisk ordning, som en helhet, men givetvis också som enskilda, fristående sidor. De flesta foton kan du se i större format genom att klicka på dem. Ni tycks vara många, som läser här. Blir jätte glad om du lämnar ditt spår i kommentarrutan.

fredag 24 september 2010

Därför....

Mörkret har igen kärleksfullt omslutit Gården

... älskar jag Gården;

Här finns den ostörda friden, som jag sällan har mött någon annanstans. När den barmhärtiga kvällen möter mig igen och det är dags för vila efter en lång och tung arbetsdag, då möter mig månen, som ett vänligt, allom rådande väsen ovanför hustaket. Igen vill den påminna mig om att den vakar över oss alla, också över Gårdens alla hjärtan.

I huset finns det goda andeväsen. Sådana som inte har flyttat vidare, kanske för att Gården fortfarande ger dem den själsfrid de behöver. För frid och stillhet, det finns i generöst mått av här.
En ro, som hjälper dig att tona ner och nå ditt innersta väsen.


Tystnad - det som numera inte är en självklar ingrediens i dagens boendemiljöer - det är Gårdens största gåva till alla invånare och besökare. Ja, här kan du verkligen höra tystnaden, låta den omfamna dig och långsamt spridas likt värme i ditt inre.



























På Gården öppnar sig himlavalvet i all sin vidd och sitt oändliga djup helt ostörd av artificiellt ljus. Mörkrets talrika schatteringar spelar upp sin symfoni med månen som dirigent.
























Stjärnan och månen viskar till varandra stilla: "När skall människan inse att vi alla är ett?"














                                                                                              .... därför älskar jag Gården...

2 kommentarer:

  1. Du har tur som har en sådan gård! Tänk om jag också hittade en sån plats nån dag..

    SvaraRadera
  2. Till dess får du komma hit och hälsa på :-)! Kram!

    SvaraRadera