VÄLKOMMEN!

VARMT VÄLKOMMEN! Skoj att du tittar in :-)! Bloggen är dedikerad till den lilla svalunge, som jag fick "låna" sommaren 2010 och som du kan läsa om i de första inläggen. En renovering av huset på Gården får du också följa med bland annat ditt och datt.
Om du är ny här börja gärna läsa från sidan "Det var en gång" (27 juli 2010). Inläggen kan med fördel läsas i kronologisk ordning, som en helhet, men givetvis också som enskilda, fristående sidor. De flesta foton kan du se i större format genom att klicka på dem. Ni tycks vara många, som läser här. Blir jätte glad om du lämnar ditt spår i kommentarrutan.

lördag 30 oktober 2010

In memoriam

Medan huset på insidan genomgår stora förändringar sker också förändringar på utsidan.

Hösten har framskridit med stormsteg. Alla lövträd har fällt sina blad, som bildar en matta av guld. Dagarna är fuktiga och en del nätter är frostbitna.

Två av mina hästar, Framtid frá Malmhagen och Kristall frá Stóra-Sandfell har gått ur tiden. En jämngrå höstdag kom kommunalveterinären - på min begäran - och avlivade mina älskade hästar. Jag hade inget annat val.... Det var en dag jag sent skall glömma!! Saknaden efter dessa hästar är stor!

Kristall
                                                                                  
Framtid

3 kommentarer:

  1. Ledsamt. Ibland är livet hårt. Tänker på dig <3

    SvaraRadera
  2. Varför måste så unga hästar avlivas? Ville ingen ha dem?

    SvaraRadera
  3. Den ena hästen var inte så ung längre. Inga tillräckligt bra nya ägare fanns, tyvärr :-(

    SvaraRadera