VÄLKOMMEN!

VARMT VÄLKOMMEN! Skoj att du tittar in :-)! Bloggen är dedikerad till den lilla svalunge, som jag fick "låna" sommaren 2010 och som du kan läsa om i de första inläggen. En renovering av huset på Gården får du också följa med bland annat ditt och datt.
Om du är ny här börja gärna läsa från sidan "Det var en gång" (27 juli 2010). Inläggen kan med fördel läsas i kronologisk ordning, som en helhet, men givetvis också som enskilda, fristående sidor. De flesta foton kan du se i större format genom att klicka på dem. Ni tycks vara många, som läser här. Blir jätte glad om du lämnar ditt spår i kommentarrutan.

onsdag 10 november 2010

Kvällen är sen

... och mina två hundar snarkar ljudligt bredvid mig på soffan. Själv borde jag ha krupit till kojs för länge sedan för att vara pigg och nyter (också förhoppningsvis nykter) i morron. Men nu undrar jag; det senaste fyndet, som upphittats på vinden, vad i all världen är det för något?
Nu behöver jag er läsares hjälp!

VAD FÖRESTÄLLER PRYLEN PÅ FOTOT NEDAN??



Är detta en mini-fickplunta?
En maydaypryl för kissnödiga män?
En läderpåse att fylla med bakteriedödande vätska och köra ner det skadade fingret i?
En dåtida seminpåse för nötkreatur?
Berätta, berätta!
Alla förslag mottages med tacksamhet!! Skjut!

På tal om skjut;

Kommersen går dåligt för de lokala, mindre apoteken. Nu uppmanar man helt öppet kunderna att skjuta då de kliver in i apotekslokalen. Allt för att öka försäljningen av förstahjälps material och övriga förnödenheter...













I väntan på era svar på vad det översta fotot föreställer; Fridens och God Natt!

4 kommentarer:

  1. Hahahahaha!!! Det var det tokigaste på länge! Jag har ingen aning men jag kopierade bilden och skall skicka till min vän här i USA som växte upp på en farm. Kanske han vet. Om inte så kanske han kan skicka ut en förfrågan i sitt mass email till filmgruppen vi hör till.

    SvaraRadera
  2. Joel säger att han sett nåt liknande en gång. Den manicken hade använts för gamla bössor att förvara krutet i och sen hälla i bössan på nåt sätt. Undrar sa flundran om det kan vara nåt sånt.

    SvaraRadera
  3. Tror faktiskt att Joel har helt rätt! Tydligen är Jim Kesner också på samma linje.
    Förslagen i min bloggtext är givetvis på skoj.Ville sätta lite sprutt på läsarnas fantasi och kreativitet :-)

    SvaraRadera