VÄLKOMMEN!

VARMT VÄLKOMMEN! Skoj att du tittar in :-)! Bloggen är dedikerad till den lilla svalunge, som jag fick "låna" sommaren 2010 och som du kan läsa om i de första inläggen. En renovering av huset på Gården får du också följa med bland annat ditt och datt.
Om du är ny här börja gärna läsa från sidan "Det var en gång" (27 juli 2010). Inläggen kan med fördel läsas i kronologisk ordning, som en helhet, men givetvis också som enskilda, fristående sidor. De flesta foton kan du se i större format genom att klicka på dem. Ni tycks vara många, som läser här. Blir jätte glad om du lämnar ditt spår i kommentarrutan.

fredag 4 februari 2011

Flykt

När det fina, täta betongdammet likt Lutzens dimma belägrar allt och alla inne i huset på Gården och då timmermännens aktivitet och oljud är som störst då flyr jag fältet. Tar mina två hundar och drar till skogs för att ge själen en chans att hitta tillbaka till sig själv.

Tystnaden utomhus är som balsam för mina öron. Stillheten är nästan hörbar. Fast vänta; där hörs en ensam korp, som samtidigt långsamt glider förbi över trädtopparna strax ovanför mig. Och någonstans längre in i skogen tycks en liten fågel trevande testa sina rostiga stämband efter den långa mörka vinterperioden.
När vi passerat den stora aspen hörs plötsligt en spillkråkas målmedvetna knackande på trädstammen. Envis som synden låter han precis som också jag kan vara ibland. Skillnaden är väl snarast den att jag allt som oftast slår huvudet i väggen medan han slår sitt i barken...



Långt senare är mina hundar och jag på väg hemåt. Då, på toppen av ett ögonblick -  när solen, som lekt kurragömma mellan trädstammarna plötsligt tittar fram - känner jag en enorm glädje och tacksamhet över att få leva och förvandlas!

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar bild...oppss...vad snö, jo vi har barbark här och där, lite snö ligger kvar men den har sjukit ihop rejält....forfarande milt här.

    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Jag vände på skivan...oh kom på att jag hade ju ingen..hihi

    Trevlig afton
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Avlämnar en hjärtekram så här på dan.

    Oj vad jag springer här då...fniss.

    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Hjärtekram till dig också Anki! Och så kul att du "springer" här :-)!

    SvaraRadera