VÄLKOMMEN!

VARMT VÄLKOMMEN! Skoj att du tittar in :-)! Bloggen är dedikerad till den lilla svalunge, som jag fick "låna" sommaren 2010 och som du kan läsa om i de första inläggen. En renovering av huset på Gården får du också följa med bland annat ditt och datt.
Om du är ny här börja gärna läsa från sidan "Det var en gång" (27 juli 2010). Inläggen kan med fördel läsas i kronologisk ordning, som en helhet, men givetvis också som enskilda, fristående sidor. De flesta foton kan du se i större format genom att klicka på dem. Ni tycks vara många, som läser här. Blir jätte glad om du lämnar ditt spår i kommentarrutan.

fredag 25 februari 2011

Stilltje...

...på byggfronten denna vecka. Timmermännen har haft en välförtjänt ledig vecka. För mig har det gjort gott också att få lite "time out" från renoveringsrumban. Har fått lite material införskaffat, bland annat tapetprover, ett tvättställ och armaturer till badrummet. I dag kom dessutom äntligen bubbelbadkaret. Nu står det i tamburen i väntan på att bli installerat då badrummet kaklats.

Det har blivit flere vandringar ute med hundarna den här veckan. Trots att jag liksom de flesta är utled över den långvariga kylan har vädret varit så fint.

Inne njuter hunden Olga och katten Sara av värmande solstrålar

...och ute råder sann vinteridyll.


Vinterbjörk

Frostiga hästar
 Den bästa nyheten jag hört på länge fick jag höra i dag; äntligen utlovas mildare väder! Så gott folk; det finns hopp om en sommar trots allt!

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder!! ((trots kylan..*ler*)) är de nordsvenskar du har eller vad är de för hästar?
    Ja att ha en liten paus i renovering är nästan ett måste, så man får hämta ny energi. Vi hade ju inga hantverkare alls här utan gjorde allt själva, älsklingen är ju gammal snickare. Lite hjälp med fler händer bara av brodern min när de var stora grejer, typ resa takstolar o sånt.

    Jag har en liten paus från gästerna nu som ser på skidor o sånt kollar sällan jag, då tar jag en stund vid datorn istället.

    Kramiz o go helg, vi har också mildare nu. Jippi.

    SvaraRadera
  2. Anki; det är islandshästar jag har :-)

    SvaraRadera