VÄLKOMMEN!

VARMT VÄLKOMMEN! Skoj att du tittar in :-)! Bloggen är dedikerad till den lilla svalunge, som jag fick "låna" sommaren 2010 och som du kan läsa om i de första inläggen. En renovering av huset på Gården får du också följa med bland annat ditt och datt.
Om du är ny här börja gärna läsa från sidan "Det var en gång" (27 juli 2010). Inläggen kan med fördel läsas i kronologisk ordning, som en helhet, men givetvis också som enskilda, fristående sidor. De flesta foton kan du se i större format genom att klicka på dem. Ni tycks vara många, som läser här. Blir jätte glad om du lämnar ditt spår i kommentarrutan.

fredag 4 mars 2011

Flykting

...i eget hus. Ja, det är jag nu. Ska husets vind eller en box ute i stallet bli min följande tillfälliga lya? Hmm.. Tillsvidare har jag fått husera i köket flere månader (innan det, var det en iskall matsal som gällde) men nu ska jag dra, säger timmermännen. I och med att köksskåpen lär ska vara på kommande så måste vi ha någonstans att sätta dem och då är köket det enda stället där det finns lite överlopps utrymme. Jag tar min säng och går..

Del av brandmuren
I vardagsrummet har den blivande brandmuren vuxit upp, sakta men säkert. Där ska nästa vecka en ny täljstensspis muras.
Här ett smakprov på röran i de övriga rummen längst bak i huset, suck...

Vattenspärr dragen över badrumsväggen
I badrummet har ett vattenspärrmembran strukits över väggarna. Sen blev det dags för pysselstund då ena timmermannen ritade och klippte ut tätningstextil, som skulle placeras runt alla rör.
"På dagis har vi kul varje dag, flickorna, pojkarna, fröken och jag.."

I köket har jag fått mig en överraskning. Plötsligt har en av mina rangliga pelargoner, som mot alla odds överlevt vintern bestämt sig för att blomma! Redan, fast snön ligger vit utanför fönstret!

En skir men seg Mårbacka pelargon struntar i att det är kallt ute. NU ska det bli sommar, säger hon.

Hundarna har gripits av vårtrötthet och snusar mest hela dagarna medan matte sitter vid laptopen och skriver i bloggen.

1 kommentar:

  1. Hei Kicke!
    En utrolig fin blogg!! Og skjønner nå at du har hatt en litt "flyktig" tilværelse med total renovering av alle rom!
    Men, dette blir jo utrolig bra - så neste vinter blir nok mye varmere og lunere enn de du har hatt til nå.
    Lykke til med den videre renovering - og jeg skal følge med på bloggen din ja!
    Åge

    SvaraRadera