VÄLKOMMEN!

VARMT VÄLKOMMEN! Skoj att du tittar in :-)! Bloggen är dedikerad till den lilla svalunge, som jag fick "låna" sommaren 2010 och som du kan läsa om i de första inläggen. En renovering av huset på Gården får du också följa med bland annat ditt och datt.
Om du är ny här börja gärna läsa från sidan "Det var en gång" (27 juli 2010). Inläggen kan med fördel läsas i kronologisk ordning, som en helhet, men givetvis också som enskilda, fristående sidor. De flesta foton kan du se i större format genom att klicka på dem. Ni tycks vara många, som läser här. Blir jätte glad om du lämnar ditt spår i kommentarrutan.

måndag 11 april 2011

Olga lever upp





I takt med att solen lyser allt varmare och längre på kvällarna börjar pelargonerna överta allt mera utrymme i mitt trånga kök. Som bläckfiskar sträcker de ut sina tentakler allt längre och allt vidare omkring sig. Trots att de inte fått blomnäring (för att jag inte hittar flaskan i all renoveringsröra) utan bara vatten, så blommar de för fullt.





Ute har mina hästar bestämt sig för att vara ytterst oartiga. När matte kommer ut i hagen till dem vänder de bara baken till. Matte får göra vad hon vill. Vi har inte tid.














Trots att mitt jobb ute på gården är av det självständiga slaget behöver jag inte vara solo. Nix, har alltid en trogen vän, som följer mig i alla lägen, vare sig jag vill det eller inte.









Trogna vänner har jag också i hundarna Olga och Tuvan.
Än finns Olga kvar med oss fast hon är sjuk. Hon är så märklig. Vid några tidigare tillfällen har jag trott att hon kommer att dö när som helst. Så pass dålig var hon. De två senaste dagarna har hon plötsligt varit ytterst pigg, speciellt då hon varit ute. Hon har bland annat upptäckt att mössen och sorkarna har vaknat under det gamla grästäcket. Eftersom hon har öron av modell större pejlar hon tydligen in deras läten. Sen börjar hon gräva så jordkokorna flyger både långt och högt. "Att dö? Nehej, det har jag inte tid att göra i dag", tycker Olga. Kompisen Tuvan gräver för Kung och Fosterland hon också. Mellan grävtagen kör båda vovvarna ner sina nosar i var sin grop så långt som det bara går. Bara öronen på dem syns. Sen fortsätter grävandet tills det blir dags för följande dykning.

Hur gick det för Olga till slut? Läs här.

3 kommentarer:

  1. Ja men de där var oartiga hästar..*ler*. Du anar inte vilka underbara hästar jag hälsade på igår. Vad skönt Olga är pigg, förhoppningsvis piggar hon på sig och hänger med länge ännu.
    Vad snö ni har kvar...pust...
    Nu måste jag kila tillbaka här i inläggen o se om jag missat något i veckan.
    Kramiz Anki som önskar en underbar helg

    SvaraRadera
  2. Flyger in och lämnar några Påskkramar till Dig från mig.
    Anki

    SvaraRadera
  3. Tjoho....hoppas påsken var bra. Du har väl inte slitit dig svettig nu under helgen med renovering o grejer?!
    Nä jag hoppas du vilat, ätit gott och njutit.
    Kramiz Anki

    SvaraRadera