VÄLKOMMEN!

VARMT VÄLKOMMEN! Skoj att du tittar in :-)! Bloggen är dedikerad till den lilla svalunge, som jag fick "låna" sommaren 2010 och som du kan läsa om i de första inläggen. En renovering av huset på Gården får du också följa med bland annat ditt och datt.
Om du är ny här börja gärna läsa från sidan "Det var en gång" (27 juli 2010). Inläggen kan med fördel läsas i kronologisk ordning, som en helhet, men givetvis också som enskilda, fristående sidor. De flesta foton kan du se i större format genom att klicka på dem. Ni tycks vara många, som läser här. Blir jätte glad om du lämnar ditt spår i kommentarrutan.

söndag 3 april 2011

Olgas kamp

En av mina två älskade hundar, Olga, har varit sjuk en längre tid. Veterinärerna har inte riktigt kunna sätta fingret på vad hon drabbats av men en teori har varit lungcancer eller lunginflammation.
Mitt älskade, älskade hjärta
Olga har medicinerats i en par månaders tid. Hon har verkat må mycket bättre efter att medicineringen sattes in. Dessvärre började Olga äta allt mindre och mindre sedan en dryg vecka tillbaka. Besökte därför på nytt veterinären för några dagar sedan.
Vår oro om att Olga har lungcancer blev starkare. Även om vi inte är helt säkra är en sak helt klar; läget är mycket allvarligt för min underbara hund. Veterinären frågade mig om jag vill att vi ger upp eller om vi ska fortsätta kämpa - jag förmådde mig inte att ge upp..än.. Längst inne har jag fortfarande ett litet hopp: Tänk om hon blir bättre..

Tillsvidare har Olga inte visat symtom på att hon skulle känna smärta. Ännu för en par dagar sedan följde hon glatt med på våra promenader - även om hennes aptit redan då var dålig. Nu orkar hon inte promenera så mycket längre men till sitt jobb, hästflocken, vill hon ännu absolut komma då jag klär på mig ytterkläderna för att gå ut till stallet. In i det sista vill Olga göra sin andel av jobbet..
Veterinären är på så kallad stand by; då jag ringer kommer hon och hjälper Olga till den andra dimensionen. Olga ska inte behöva vara på ett främmande ställe när Stunden kommer. Nej, hon ska få vara hemma med sin hundkompis Tuvan och katten Sara OCH matte, förstås!
Olga är ännu kvar hos oss - men timmarna börjar vara räknade...

Vad Olga och henne kompis Tuvan gjorde när de hittade sorkar kan du läsa om här.

3 kommentarer:

  1. Oh fy o vela. Plötsligt kommer minnerna tillbaka när vår älskade Åddi lämnade oss i höstas. De e så svårt de där, när ska man låta dem somna, har de ont, lider de..ja du vet. För vår gick de så fort, vi behövde aldrig ta ställning, nu sover han gott här ute på gården gubben.
    Hoppas de går bra för Olga och att hon får somna stilla och lugnt hemma i sin miljö när de är så dax.
    Kramiz Anki som är med dig o Olga i tankarna

    SvaraRadera
  2. Det var utrolig trist å lese. Olga er jo en livlig og trivelig hund! Det viktigste er jo at hun definitivt har hatt et virkelig godt liv på gården sammen med deg og alle dyrene dine..... men uansett - trist blir det! Du får tenke mye på alle de fine stundene der har hatt sammen i mange år.....Kram Nicita og Åge

    SvaraRadera
  3. Tack snälla för era fina ord och tankar!!

    SvaraRadera