VÄLKOMMEN!

VARMT VÄLKOMMEN! Skoj att du tittar in :-)! Bloggen är dedikerad till den lilla svalunge, som jag fick "låna" sommaren 2010 och som du kan läsa om i de första inläggen. En renovering av huset på Gården får du också följa med bland annat ditt och datt.
Om du är ny här börja gärna läsa från sidan "Det var en gång" (27 juli 2010). Inläggen kan med fördel läsas i kronologisk ordning, som en helhet, men givetvis också som enskilda, fristående sidor. De flesta foton kan du se i större format genom att klicka på dem. Ni tycks vara många, som läser här. Blir jätte glad om du lämnar ditt spår i kommentarrutan.

tisdag 27 juli 2010

Det var en gång...

... en barnbok, som hette LIVET OCH DJUREN PÅ GÅRDEN av Richard Scarry (tror jag han hette). Minns att versionen jag hade var norsk så inte bara bilderna var härliga att se (med en massa olika illustrerade äventyr på sidorna) utan jag lärde mig också samtidigt lite norska.
Här, i min blogg, ska det däremot inte handla om den gården utan om djuren och livet på min Gård.
En Gård, som är belägen mitt ute i ingenstans omgiven av skog och åkrar, ja Gården, där vägen tar slut. Mitt i underbar flora och fauna. En Gård där tiden står stilla och själen funnit sin fristad. En Gård att återvända till om och om igen efter olika resor, både kortare och längre. En Gård där andarna är välvilligt inställda. En Gård där också naturväsen viskar i ditt öra - ifall du har tillräckligt öppet sinne så du kan höra.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar