VÄLKOMMEN!

VARMT VÄLKOMMEN! Skoj att du tittar in :-)! Bloggen är dedikerad till den lilla svalunge, som jag fick "låna" sommaren 2010 och som du kan läsa om i de första inläggen. En renovering av huset på Gården får du också följa med bland annat ditt och datt.
Om du är ny här börja gärna läsa från sidan "Det var en gång" (27 juli 2010). Inläggen kan med fördel läsas i kronologisk ordning, som en helhet, men givetvis också som enskilda, fristående sidor. De flesta foton kan du se i större format genom att klicka på dem. Ni tycks vara många, som läser här. Blir jätte glad om du lämnar ditt spår i kommentarrutan.

lördag 31 juli 2010

Dagen "D"


Hmmm.. vad har vi för fågelsång här, undrar Svalis?

I dag vad det då dags för dagen "D"eller rättare sagt, i morse. Tidigare morgnar hade Svalis suttit knäpptyst i sin bur då jag kom in till hans sovrum. Den här morgonen hörde jag redan innan jag öppnade dörren att han pratade på för fullt. Döm om min förvåning när jag kom in i rummet och jag inte såg honom någonstans men nog hörde. Var det mina skumma ögon som spelade mig ett spratt eller kanske sov jag ännu..? Vart hade Svalis tagit vägen??
Efter flere sekunders letande fick jag till slut syn på honom sittande bakom byrån på fönsterbrädet. Avståndet från hans bur och fönstret var så pass stort att jag insåg att han måste ha flugit för att komma dit där han nu satt och glatt konverserade med fåglarna utomhus. Wow! Svalis hade lärt sig flyga!!!! Yesss, en milstolpe var nådd! Hi och hå så fort det gå :-)!!

På eftermiddagen, klockan 16.50 exakt ( vaddå svalmamma???) fick jag äran att se med egna ögon hur lille Svalis flög från punkt A till punkt B. Inte så lång sträcka men ändå! - Mina jämngamla kompisar gläder sig åt barnbarn, som föds titt som tätt och jag gläder mig åt svalbarn... :-D



Fasten seatbelts! Ready for take off!

4 kommentarer:

  1. vad e den där röda fläcken han har aldeles i nacken, för ngt? Ser ut som om han är skadad, men det vet jag ju att han inte är. Har fjädrarna inte vuxit ut riktigt ännu kanske?

    SvaraRadera
  2. Där har han haft en pytteliten kal fläck hela tiden. Samma gäller på andra sidan halsen. Områdena syns då han rör sig på vissa sätt.

    SvaraRadera
  3. Det borde ju bli till en barn-bilderbok av det här!

    SvaraRadera
  4. Så kiva att höra att du tycker det :-)! Det är så enormt roligt att skriva och fixa till bilderna. I och med bloggen har jag riktigt märkt hur mycket jag gillar sånt här. Så fast man börjar nå sitt livs höst är det tydligen inte för sent att upptäcka nya, kuliga saker att göra. Hej och hå, vi seglar ännu på!! :-D

    SvaraRadera