VÄLKOMMEN!

VARMT VÄLKOMMEN! Skoj att du tittar in :-)! Bloggen är dedikerad till den lilla svalunge, som jag fick "låna" sommaren 2010 och som du kan läsa om i de första inläggen. En renovering av huset på Gården får du också följa med bland annat ditt och datt.
Om du är ny här börja gärna läsa från sidan "Det var en gång" (27 juli 2010). Inläggen kan med fördel läsas i kronologisk ordning, som en helhet, men givetvis också som enskilda, fristående sidor. De flesta foton kan du se i större format genom att klicka på dem. Ni tycks vara många, som läser här. Blir jätte glad om du lämnar ditt spår i kommentarrutan.

måndag 3 januari 2011

Finfint campingväder

Jaa, jag måste då säga att det är ett väldigt bra campingväder i år! Därför är det med glädje jag vaknar varje morgon och kommer i håg att jag får fortsätta befinna mig på den här lite längre semestern.
Bara att ta på sig en lätt morgonrock och tofflor, grabba tag i tandborsten och handduken och därefter ställa sig mitt på gården under det klara, mörka himlavalvet. Där kan jag sedan, medan jag polerar garnityret hålla koll på att stjärnorna fortfarande under natten hållit sig fastklistrade där de ska. Är en exotisk upplevelse att märka att vattnet på tandborsten nästan hinner frysa till innan tandtvagningsproceduren är klar! Fräscht och härligt! För att inte tala om besöket på det onämnbara där ute (bergsklättringen inomhus är över; innetoan är slaktad!). Så underbart att på utedasset få befria sig från brallorna för att sedan i all sköns ro sitta ner. Ofta har jag med mig en tjock roman, som jag sedan lugnt läser minst ett kapitel ur medan jag njuter av det tropiska klimatet. Det ni! Det är förresten med glädje jag noterar att det utlovats 15 grader i morgon, minus...

-

Inne i huset uppenbarar sig flere gamla tapeter under väggskivorna, som bitvis tagits bort. Här nedan ett smakprov på dem. Alla är från den blivande "salen", det vill säga två rum, som ska förenas till ett större. Tapeten längst nere till höger är speciellt fin! Ser man tapeten i verkligheten kan man notera att de pyttesmå bladen på de mörka stråna är målade med guldliknande färg. Om du klickar med musen på den tapeten kanske du kan ana de verkliga färgerna. Museiverket skulle kanske vara intresserat av att ta del av de här unika, gamla tapeterna. Ska ta reda på saken.
  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar